ШТА СВАКО ДРВО САЊА ДА БУДЕ КАД ПОРАСТЕ?
Oно што Раванелиус издваја од осталих фестивала класичне музике јесу пропратни садржаји који су намењени превасходно најмлађој популацији попут креативних радионица на којима се могу ближе упознати са класичним музиком као и начином израде гудачких инструмената.
Шта свако дрво сања да буде кад порасте? Одговор на ово питање потражили су најмлађи Ћупричани који су са пуно пажње и са безброј питања, испратили радионицу израде гудачких инструмената, коју је одржао Панта Величковић, професора Факултета музичке уметности у Београду и градитеља инструмената.
Израдом инструмената бавим се готово четврт века и до сада сам направио око 40 инструмената. Свако дрво, сваки инструмент има своју душу, али мајстор приликом градње у њега уграђује и делић своје душе, делић свога живота. Веома сам поносан што на овај начин могу деци да приближим инструменте и своју улогу доживљавам као просветно-педагошку, чак бих рекао и просветитељску. На сваки инструмент који је настао у мојој радионици сам веома поносан, нарочито на оне који су завршили у рукама младих перспективних уметника, како у земљи тако и ван њених граница, истакао је Панта Величковић.
Раније ми је за израду једног инструмента било потребно пола године. Ја никада нисам истовремено радио на изради два инструмента, јер сматрам да ми сва пажња мора бити усмерена само на израду једног предмета. Наравно у зависности од врсте дрвета, лакоће и брзине обраде, данас један инструмет направим за дупло краће време, каже Величковић.
На питање зашто се поред завидне музичке каријере, определио да остатак живота проведе и као градитеље музичких инструмената, каже да се једноставно заљубио у тај стваралачки процес, где посматрате како својим рукама, пред сопственим очима, од једном комада дрвета настаје инструмент врхунског квалитета.
Знате, једног дана када мене не буде било, знаћу да ће ето, неко у Грузији, Аустралији, Африци, свирати на мом инструменту. То је разлог зашто свих ових година живим у суживоту са уметношћу, зашто правим инструменте, јер желим да оставим траг, онда када ме не буде било, закључио је овај врхунски виолиста и градитеље музичких инструмената.
Коментари