ЗАТРАЖЕНА ЗЕЛЕНА ДОЗВОЛА ЗА ГРАДЊУ НОВОГ МОСТА ПРЕКО ВЕЛИКЕ МОРАВЕ У ЋУПРИЈИ

Путеви Србије поднели су као инвеститор ресорном министарству Захтев за давање сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину пројекта изградња моста преко реке Велике Мораве на траси будућег државног пута ИИА реда бр.158. Студију је израдио Институт за путеве АД Београд.

Реч је о мосту преко реке у Ћуприји који је најављен још 2020. године, а како стоји у Захтеву, планиран је узводно око 400 метара од постојећег гвозденог моста, преноси портал Е-капија.

Циљ изградње је растерећење и убрзавање саобраћај на државном путу Јагодина-Ћуприја-Параћин.
– Градња новог моста планирана је заједно са приступним саобраћајницама, чиме би се омогућило измештање трасе Државног пута ИИА реда бр. 158 у циљу саобраћајног растерећења постојећег моста који је услед дугогодишње експоатације у значајној мери оштећен – наведено је у документу.

Наведено измештање дела трасе државног пута ИИ А реда бр. 158, како је прецизирано, имало би за последицу промену трасе простирања пута кроз централни део градског дела општине Ћуприја, и то у делу од постојеће стационаже пута ИИ А реда бр. 158 на око км 86+154 преко приступне саобраћајнице ка новом мосту, а затим се траса преклапа са градским саобраћајницама Јована Курсуле, Булевар Војске Србије, Краља Петра Првог Ослободиоца, Браће Нешића и приступа на постојећу трасу државног пута на стационажи око км 91+134.

Дужина саобраћајнице заједно са мостом износиће 920 м, а дужина самог моста биће око 444 м. Мост је предвиђен од стационаже км 0+175.29 на десној до стационаже км 0+619.49 на левој обали Велике Мораве, а прилазне конструкције на десној обали се настављају на завршну стационажу конструкције преко реке и прилазе новопројектованом насипу на левој обали, односно делу нове раскрснице ка Јагодини.

У конструктивном погледу, пројектована је конструкција моста система греде придржане косим кабловима на три поља са распонима 75+140+75 м.
Ширина саобраћајног профила на мосту износи 17.05 м, и чине га коловоз, узводна пешачка стаза и низводна пешачко бициклистичка стазе.
Мост ће имати коловоз са две возне траке укупне ширине 7 м, за сваки смер вожње, а на узводној страни предвиђена је пешачка стаза ширине 2.5 м, док је на низводној страни предвиђена пешачко бициклистичка стаза ширине 3+2.5 м.
Гвоздени мост ће након изградње новог моста постати пешачки и како је раније најављено, бити туристичка атракције Ћуприје.

This slideshow requires JavaScript.

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

Be the first to comment on this article

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Иди на ТОП